“Разбирам Ви, но не мога да Ви помогна!”

Съпругът ми е клиент на голяма банка (една от най-големите у нас). Опитва да изтегли пари от банкомат преди 2 месеца. Въвежда 1 (повтарям 1!) грешен ПИН и картата се блокира. Тегленето е невъзможно. Следва телефонен разговор със съпорта на банката.

Диалогът:

“Картата Ви е блокирана, заради грешно въведен ПИН код”
“Аз въведох един сбъркан ПИН”
“Да, но имате още два от преди време. Един сгрешен през август (?), един не-знам-си-кога…”
“Не ги ли нулирате”?
“Не. Ще трябва да дойдете в работно време в клон на банката, за да Ви издаден нов ПИН.”
ОК, съгласява се съпругът ми и “продължаваме напред”.

На следващия ден в клон на банката Х. Мъжът ми попълва “молба” за нов ПИН.
Кога ще бъде издаден?
“Процедурата е 5 работни дни”

Чудесно, нищо друго не му остава, освен да чака. Срокът минава, заветният ПИН е издаден и мъжът ми бодро се засилва да изтегли пари от банкомат. Ииии…греда. “Грешен ПИН”, изписва устройството и картата отново е блокирана. Съпругът ми се връща обратно в клона на банката. Служителките са в почивка някаква, натъква се на управителя на клона. Разказва дълго и напоително одисеята си с банката, картата, ПИН кодовете и банкоматите. Среща изненадания поглед на управителя, който се “ангажира” да говори с колегите и го уверява, че не знае защо се случва това, но съжалява. Следва обещание за издаване на нова карта, която ще е готова след 5 работни дни.
Мъжът ми се връща на работа, че покрай сагата с картата, работните дни не са много работни, защото е много зает да обикаля банки и банкомати.

След няколко дни. Телефонно позвъняване. Диалогът:
“Здравейте. Казвам се К.К. и Ви безпокоя от банка Х. Ще се наложи да дойдете отново до банката, защото преди да Ви издадем нова карта, ще се наложи да издадем един НОВ ПИН, да пробваме за последен път. Може пък този път да стане”
Тук търпението на иначе спокойния ми съпруг е на привършване и той задава политически некоректния въпрос: “Ама Вие майтап ли си правите? Колко време трябва да изгубя, заради Вашата банка? Онзи ден Вашата управителка ми каза, че ще ми издадете нова карта!”
“Да, но преценихме, че първо трябва да Ви издадем още един НОВ ПИН. И когато е готов, трябва да дойде колега от банката с Вас до банкомата, за да види какво изписва устройството”
“Устройството изписва, че новият ПИН също е грешен и блокира картата”
“Да, обясниха ми, много странно. Но трябва да опитаме още веднъж, преди да ви издадем нова карта, защото таксата за нея е 6 (шест) лева.”
“Ама Вие наистина ли заради 6! лева ми губите времето”
“Такава е процедурата!”
“А какво ще стане, ако НОВИЯТ ПИН, който ще ми издадете след още 5 работни дни, също се окаже невалиден и аз отново се озова с блокирана карта в ръцете?”
“Ами ТОГАВА ВЕЧЕ ще Ви издаден НОВА карта”
“Не. Тогава ще закрия всичките си сметки във Вашата банка и просто няма да Ви бъда клиент повече”.
“Да, разбирам Ви. Това е Ваше право. Но аз Ви казвам, че това е процедурата! Първо трябва да ОПИТАМЕ да Ви издадем още ЕДИН НОВ ПИН”.
Така приключва разказът ми засега. Питате се какво стана с поредния НОВ ПИН? Все още нищо. Чакаме да бъде преиздаден, не са минали новите 5 работни дни. Ей за тази масова, повсеместна мърлявщина, некомпетентност и тотално безхаберие говоря. Чувстваш се безсилен, глупав, губиш време, нерви, пари… Защото “РАЗБИРАМ ВИ” (всички служителки навсякъде МНОГО НИ РАЗБИРАТ), ама НЕ МОГА ДА ВИ ПОМОГНА. ТАКАВА Е ПРОЦЕДУРАТА, СИСТЕМАТА и тн.

Всеки от нас има такава история. Всеки ден. Навсякъде. Толкова е станало част от ежедневието ни, че чак върви като градски фолклор поредната нелепица, на поредната каса/гише/офис/клон…някъде.
Онова за “няма хора”, няма да го споменавам. Тъпо, изтъркано и тотално изхабено е. И е просто чудесното, но неработещо извинение. На всички нива. За всичко.

Какво да се прави… Такава е ПРОЦЕДУРАТА. Нали знаете как е? Точно като в онзи виц: “Ако Гугъл беше български, щеше да има табелка ТУК НЕ Е ИНФОРМАЦИЯ!!!”

Сподели с приятели!Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Google+
Google+
0Pin on Pinterest
Pinterest
0

Вашият коментар

*

Уеб сайтът използва бисквитки за целите на обработка на анонимни статистически данни. Повече информация ОК / Разбрах!