“Black Friday”… “ча’ай че си харесах едни сандалки в мола”

“Black Friday”, “Черен петък”, промоции, намаления, тълпи от хора по моловете, трафик в големите градове, спорове реални ли са намаленията или сме жертва на спекула от страна на търговците… Всяка година по същото време, от няколко години насам едно и също. “Black Friday” е като чалгата и Биг Брадър – никой не си признава, че го харесва/гледа/слуша, а всяка година на този ден хора разнасят телевизори, прахосмукачки, торби с дрехи и каквото се сетите, а търговците регистрират сериозен ръст в продажбите. Иначе всички сме против истерията около пазаруването и хич не одобряваме консуматорите, в които се превръщат другите около нас.
Ето как част от страните в Европа приемат Black Friday и Cyber Monday и какви продажби регистрират търговците в рамките на тези 4 дни?

Франция

След като стартира през 2015 година, акцията “Черен петък” вече се възприема от всички големи търговци на дребно, след като през 2015 година повечето фирми бяха много скептични, защото “Черен петък” се случи малко след атентатите в Париж през ноември 2015 година.

Французите са похарчили онлайн около 845 млн. долара този, което с 15% повече спрямо 2016 година и 4.5 млн. евро в магазините, което е с 4% повече от миналата година, според доклад на Центъра за изследване на търговията на дребно за сайта Poulpeo.

Правителственият уебсайт cybermalveillance.gouv.fr обаче предупреди всички купувачи да бъдат предпазливи по време на продажбите, тъй като кибер измамите се увеличават драстично по време на т. нар “Черен уикенд”.

Някои от търговците във Франция пък бойкотираха т.нар. “Black Friday”, защото според тях този вид акции увеличават опасността и вредните влияния на консумеризма. “Envie”, мрежа от 50 френски компании, стартира инициатива “Зелен петък”, като алтернатива на “Черния петък” (“Зеленият петък”  е възможност да се преразгледа пазаруването и предлага на хората да рециклират стари домакински уреди, които вече не са в експлоатация, като ги върнат, а в замяна ще им бъдат възстановени до 50% от цената на уреда), а онлайн магазинът Camif беше спрян в петък, като собствениците му заявиха, че са “наранени” и “изморени” от подобни консуматорски акции.

Германия

Потребителите в Германия са изкушени от “Black Friday” вече няколко години.

Миналата година 16% от потребителите са участвали в продажбите на “Черния петък” и 13% на Cyber Monday, като са похарчили 1,7 милиарда евро, според данни на германската федерация за търговия на дребно.

В същото време, над 2000 служители на американския онлайн гигант Amazon стачкуват в шест от складовете в Германия от служители, като исканията им са свързани с очакване за по-добри условия на труд, според профсъюза Верди.

Испания

“Black Friday” се провежда за първи път в Испания през 2012 година.

Девет от 10 компании са участвали в промоционалните продажби тази година, сочат данните на испанската асоциация за цифрова икономика. Дори банките са се включили в акцията, като са предлагали по-добри условия по кредити и по-ниски лихви за жилищни кредити.

Средният испански купувач е похарчил около 222 евро по време на продажбите, в сравнение с похарчени 200 през миналата година. Очакваме се приходите от продажби в цялата страна да достигнат до 1,4 милиарда евро.

Изправени пред това нарастващо потребление, испански асоциации призоваха хората да бойкотират намаленията по време на Черния петък, но без успех.

Италия

14 милиона италианци са се възползвали от намаленията в петък, според водещата бизнес асоциация “Confesercenti”. Общо 1,5 милиарда евро са похарчили италианските потребители – средно 108 евро на човек.

По-голямата част от продажбите около”Black Friday” в Италия се реализират онлайн, но Черният петък постепенно се възприема и в класическите търговски обекти, като 7 от 10 вече се включват в акцията със специални оферти.

В Северна Италия служители на “Amazon” също излязоха на протест срещу лошите условия на труд и експлоатацията на работници. Това се случи в град Кастел Сан Джовани, регион Емилия-Романя.

Активисти от “Green peas” също протестираха в търговски център в Рим, като използваха символа на глобус, задушаващ се под тежестта на потребителските стоки.

Великобритания

Британците са похарчили около 2,6 млрд. Паунда (2,9 млрд. Евро или 3,4 млрд. долара), което е с 8% повече от миналата година, според прогнозните данни на VoucherCodes и Центъра за изследване на търговията на дребно.

От петък до понеделник включително, когато е т. нар. “Cyber Monday”, се очаква да бъдат изхарчени 7,8 млрд. евро, което е със 7 процента повече спрямо миналата година.

Сподели с приятели!Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Pin on Pinterest0

Няма коментари към ““Black Friday”… “ча’ай че си харесах едни сандалки в мола””

Сподели мнение!

Мейлът няма да бъде публикуван. Задължителните полета са маркирани *


*