Бизнесът или културно-историческото наследство? Това е въпросът

“Да защитим Флоренция от корпорациите и ненаситния им апетит”, зове петиция, адресирана до италианския премиер Матео Ренци и председателя на Европейската комисия Жан-Клод Юнкер. Само за ден петицията е подписана от 24 000 граждани на ЕС. Те искат властите да вземат отношение и да помогнат на родния град на Ренесанса по дело, заведено от веригата за бързо хранене McDonald’s.

Американската верига наскоро заведе дело срещу Флоренция, след отказ на кмета на града McDonald’s да открие обект на централния площад на Флоренция “Piaзza del Duomo.” Веригата за бързо хранене подаде иск на стойност 20 милиона долара срещу решението на кмета на Флоренция Дарио Нардела, като го обвинява за пропуснати ползи и загуба на пари. Адвокатите на популярната верига твърдят, че клиентът им е покрил всички изисквания и разпоредби на местните власти и че отказът за откриване на обекта е незаконен.

Граждани на ЕС обаче подкрепиха решението на кмета Нардела. Френският гражданин, подписал се като Yann Web, създава онлайн петицията и призовава Европейската комисия “да помогне флорентинците в тяхната битка да си запазят културното наследство от набезите на мултинационалните корпорации”.

“Ние, европейските граждани, подкрепяме смелия град Флоренция и неговия кмет Дарио Нардела и сме на тяхна страна в тази битка”, гласи петицията . “Нека да защитим културното наследство на историческия център на този великолепен град”, допълват авторите на подписката.
Yann Web твърди, че е крайно несправедливо големи мултинационални компании да предприемат правни действия срещу градове и държави, които се опитват да защитят “кулинарната си идентичност, ценности и наследство”.

Цялата сага започва през юни тази година, след решение на кмета на Флоренция да отхвърли молбата на McDonald’s да отвори свой обект на централния площад. Мотивите на градоначалника – запазване на културната идентичност на Флоренция.
Популярната верига за бързо хранене от години има проблематични отношения с Италия и с нейните власти, и граждани. Първият обект на веригата отваря врати на Ботуша преди 30 години, в близост до испанските стълби в Рим. Появата на McDonald’s именно там предизвиква бързи и гневни протести от страна на гражданите на столицата. Световноизвестната модна марка Valentino, чието седалище се намира на същия площад в Рим, има гневна реакция – представители на марката се оплакват от неприятни миризми и  шум от ресторанта.

Днес, 30 години по-късно, друг емблематичен за Италия град – Флоренция, застава срещу популярната верига. “Те са в правото си да ни съдят, щом са се почувствали ощетени, но ние също имаме право да кажем “Не” на появата им на централния площад в нашия град”, заявява кметът Дарио Нардела. И допълва, че на това знаково за Флоренция място трябва да отваря врати местния и традиционен бизнес, който е част от кулинарната история на града и на цяла Тоскана.

a8ddc31ec18db293408c3b6d11f7b4246fa9923c3884bcfc842b9e004af355a8

“Във Флоренция има три различни обекта на тази верига. И те се намират само на няколко минути пеша от централния площад. Piazza del Duomo е част от списъка на ЮНЕСКО за опазване на световното културно историческо наследство и не виждам причина точно тук да има обект на верига, която няма нищо общо с кулинарните традиции на Тоскана и нейната столица Флоренция”, отбелязва Дарио Нардела.

Сподели с приятели!Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Pin on Pinterest0

Няма коментари към “Бизнесът или културно-историческото наследство? Това е въпросът”

Сподели мнение!

Мейлът няма да бъде публикуван. Задължителните полета са маркирани *


*