Предприемачи, плагиати или тарикати? Открийте разликите

Винченцо и Джакомо Барбато, двама братя, предприемачи от Неапол, се борят с технологичния гигант “Apple” от години, след като регистрират търговската марка “Стив Джобс” през 2012 година.

Продължителната съдебна битка завърши с победа за братята. Според Службата за хармонизиране на Вътрешния пазар (търговски марки и модели) логото на италианската модна марка, което напомня на логото на Apple, не се счита за нарушение на търговската марка.

Братята Барбато признават, че името на марката им не е избрано случайно и че е търговски трик, но не крият изненадата си, че компания като Apple не е запазила името на основателя си, който почина през 2011 година. Именно този пропуск на технологичния гигант позволява на италианските предприемачи да регистрират търговска марка “Стив Джобс” в Европа.
Apple се опита да оспори името на дружеството в съда. От компанията имат и претенции, че логото на световноизвестната компания е изкопирано, но въпреки очевидната прилика, съдът реши, че в единия случай “отхапаният” елемент е плод, а в другия – буква. “Буквата J в нашето лого може и да е отхапана, но съдиите решиха, че това не е нарушение, защото логото на Apple е ябълка”, споделят братята Барбато.

1

Италианската модна марка “Стив Джобс” произвежда дънки, тениски и торбички, а на интернет страницата й присъстват много цитати от самия Стив Джобс, сред които откъс от една от най-популярните речи на основателя на Apple: “Времето ви е ограничено, затова не го губете, като живеете нечий друг живот… Останете гладни! Останете безразсъдни!” (Това е част от посланието на Стив Джобс на церемонията по дипломирането на випуска в университета Станфорд на 12 юни 2005 година, б.а.).

Въпреки, че използват името на основателя на Apple, италианските предприемачи твърдят, че уважават Стив Джобс: “Няма да минем границата на добрия вкус. Никога няма да видите телефони или телевизори с марката “Стив Джобс”, обещават братята Барбато.

2

 

 

Сподели с приятели!Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Pin on Pinterest0

Вашият коментар

*