Как се прави туризъм?

Днес гледах предложенията за ново лого на България. Прочетох голяма част от коментарите, повечето негативни. Не ни харесват. Не сме доволни от предложенията. И се замислих. Никога не съм посещавала държава, след като съм си казала: “Ей, гледай ти какво лого са направили”. Никога не разбрах защо Министерство на туризма харчи толкова време, усилия, нерви и ресурси за ново лого на страната ни. Първо, защото си мисля, че с лого туристи не се привличат. Второ, защото ми се струва, че на нас, като народ, нито едно лого няма да ни се понрави. Народопсихология, няма как. Много по-лесно е да кажеш кое не е хубаво, отколкото да предложиш алтернатива на лошото. И трето, защото си мисля, че туристи се привличат със сърце, с душа, с разказана история, с легенда, с отношение към туриста, с обич. Туристи се привличат и ги караш да се върнат отново и отново, когато не ги разглеждаш като подвижен портфейл. Когато не потриваш доволно ръце, че в Турция има атентати, а и Ердоган и Путин не се разбират и ще има отлив на туристи от съседна Турция, та руснаците са ни в кърпа вързани тази година, нали. И в Гърция мнооо, бежанци, брат, ше “намажем” тоя сезон. Така туризъм не се прави. Туризмът се получава, когато си обичаш държавата. И си обичаш туристите. И знаеш как да ги “ухажваш”. И как да им разказваш истории от тяхно име. Да усещаш онова, което ще ги направи щастливи и ще им достави удоволствие. Да влезеш в “техните обувки” и да им предложиш това, от което имат нужда. Преди да са разбрали, че го искат. Днес попаднах на новия рекламен клип на любимата ми Италия. Ей така се прави имиджов клип, според мен. Без напъни “да се харесаме на всяка цена”. От сърце. И от любов към живота. И към туристите. Кеф! “Dolce vita”. И смисъл… Може би някога ще се научим. Може би пазим “най-доброто за накрая”.

Сподели с приятели!Share on Facebook49Tweet about this on TwitterShare on Google+0Pin on Pinterest0

Няма коментари към “Как се прави туризъм?”

Сподели мнение!

Мейлът няма да бъде публикуван. Задължителните полета са маркирани *


*