”Медии и политическо влияние”. КОЙ ни информира

В периода 2012 – 2014 г. групата ‘”Пеевски-Кръстева-КТБ” успява да постигне контрол на почти 70% от професионалните производители на медийно съдържание във вестниците. Това се казва в проучване на Центъра за изследване на демокрацията, изнесено по време на проведена кръгла маса на тема “Медии и политическо влияние”. Изследването е направено “на базата на един количествен анализ, прегледали сме може би над 15 000 текста, през периода 2014-2015 година, от които чрез една методология да откроим онези тенденции, трайни тенденции, които се очертават в медийната среда. Голяма част от тези тенденции будят безпокойство…”, заяви пред БНР  д-р Любомир Кутин, старши анализатор в Центъра за изследване на демокрацията.

Започва да се говори за “Империята” след като коалицията Пеевски-Кръстева-КТБ придобива и най-голямата печатница на Балканите – ИПК “Родина”. “Империята” започва да изглежда страховито в момента, в който придобива около 70-80 процента от фирмите, които разпространяват печатни издания”, допълват от центъра.

Още едно тревожно тенденция показват данните на изследването – намаляващото влияние на регионалните медии върху формирането на информирано обществено мнение. В малките и средни селища публичните рефлекси за оценки и анализи са твърде закърнели. Два са факторите, които подпомагат подобни процеси, подкопаващи плурализма и свободата на словото: голямата зависимост на регионалните издания от местната власт и липсата на достатъчно подготвени и компетентни журналисти.

Кои от 16-те най-четени медии (според Gemius) у нас дадоха гласност на изследването? Вижте в таблицата. Може и да си отговорите на въпроса защо сме на толкова “престижно” място по свобода на словото и медиите…

Новината не е отразена!

Новината не е отразена!

Новината не е отразена!

Новината не е отразена!

Новината не е отразена!

Заглавие: “Изследване показа как Пеевски се отразява на способността ни да мислим информирано”

Цитат: “В периода 2012 – 2014 г. групата “Пеевски-Кръстева-КТБ” успява да постигне контрол на почти 70% от професионалните производители на медийно съдържание във вестниците. Това се казва в проучване на Центъра за изследване на демокрацията през 2014 и 2015 година. В него се посочва, че в този период групата продължава да поглъща медии. Добавят се “Новинар”, “Засада” (преди “Експрес”) и вестникът с най-висок тираж в страната – “Уикенд”.”

Автор: Ивайло Анев

Новината не е отразена!

Новината не е отразена!

Новината не е отразена!

Новината не е отразена!

Новината не е отразена!

Новината не е отразена!

Новината не е отразена!

Новината не е отразена!

Новината не е отразена!

Новината не е отразена

Сподели с приятели!Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+1Pin on Pinterest0

Няма коментари към “”Медии и политическо влияние”. КОЙ ни информира”

Сподели мнение!

Мейлът няма да бъде публикуван. Задължителните полета са маркирани *


*