Хватката на консуматорския свят

Често говорим, че живеем в консуматорско общество, че вече сме повече потребители, отколкото хора. Жаждата за набавяне на поредния предмет, робуването на вещи, бързането да имаш най-новия модел телефон, таблет, поредната джаджа, която уж е създадена да улесни живота ни, а всъщност ни правят все по-самотни и по-нещастни. Колко точно вещи са ни необходими, за да бъдем щастливи? И как представители на много нации, които нямат елементарни битови условия, всъщност са много по-удовлетворени от живота и в мир със себе си. И уж е много просто и лесно, уж всички знаем, че смисълът на живота не е в трупането на предмети, но на практика не можем да излезем толкова лесно от този омагьосан кръг. “Ама как да не купя на детето еди-коя-си играчка, като всички в детската градина имат?” “Само аз нямам еди-какво-си”. Жертви на рекламата, маркетинга, промоциите, черните петъци, “едни сандалки в мола”, ‘само сега, само тук, на половин цена’, лъскавите опаковки и “не си ти, ако нямаш точно този предмет”… Жертви на вменения страх, че си аутсайдер, ако нямаш поредната мултифункционална, лъскава и скъпа вещ.

Фотографът Antoine Repessé 4 години прави експеримент, който цели да ни предизвика да преосмислим ролята си потребители. Артистът от Лил спира да изхвърля рециклируемия си боклук през 2011 година и 4 година превръща събраните количества отпадъци във фотосесия, наречена “#365 Unpacked” За тези 4 години Repessé натрупва над 70 кубически метра боклук: 1600 картонени кутии и пластмасови бутилки от мляко, 4800 тоалетни ролки и 800 кг вестници. Те са и “главните герои” в неговия проект. “Снимките на сортирания боклука са чудесен начин за визуализиран на проблема с консумеризма”, разказва Antoine Repessé.

“Често ни се казва за количеството отпадъци, които произвеждаме, какво негативно влияние има боклукът, който изхвърляме върху околната среда и глобалното затопляне. Но мисля, че въздействието на една снимка може да бъде много по-мощно и от тон думи”, отбелязва Repessé. И допълва: “Надявам се, че моят проект ще вдъхнови много хора за промяна”.

1

2

3

4

5

Сподели с приятели!Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Pin on Pinterest0

Няма коментари към “Хватката на консуматорския свят”

Сподели мнение!

Мейлът няма да бъде публикуван. Задължителните полета са маркирани *


*