“Ютия, пижама, престилка, или гривна?” Какво ще я направи щастлива за Коледа?

Помните ли спора за кърменето в моловете, който продължи една седмица и не остана потребител на Facebook, който да не изрази мнение по тези екзистенциална тема? А паметникът на цар Самуил в центъра на София? А премахнатите кръстове от храмове в Санторини от реклама на “гръцка седмица” в Lidl? Носът на мис България, който се превърна в най-обсъждания нос в държавата? Мога да изброявам до утре подобни “дребнотемия”, които ни бъркат в очите и подпалват социалните мрежи много повече от истински важни проблеми за решаване. И докато се чудя как е възможно 1 седмица да спорим за носа на някаква мис, с нищо незначеща титла – дори нямало да представя страната ни на Мис Свят, а най-грозните епитети по неин адрес да са написани от жени, в Италия се разпалиха от една реклама. Явно е човешка черта да се палим от лесносмилаеми глупотевини, понякога дори плод на фалшиви новини като: “ЕС забранява розовите домати”, отколкото от факта, че се продават и купуват политици, лекари, полицаи, че се запушва устата на питащи журналисти, че не се случват смислени реформи… Скандал да има. И повод да блеснеш в социалната мрежа с някоя остроумие…

“Ютия, пижама, престилка, или гривна “Пандора”? Какво, мислите, че ще я направи щастлива?” – ето този въпрос, част от Коледна рекламна кампания, “подпали” социалните мрежи в Италия. И постави на дневен ред въпроса за отношението към жените, стереотипите и предразсъдъците.  Сред първите, които нарекоха рекламата “сексистка” и обидна, е организацията с нестопанска цел Lefanfarlo, която написа във Facebook:

“Не можем да повярваме, но за съжаление е истина.  Нашият фотограф направи тази снимка в Милано, на изхода на спирка на метрото, в близост до Катедралата.
Скъпа, PANDORA, според Lefanfarlo жените искат преди всичко да бъдат уважавани за Коледа, а не желаят просто красива гривна.
А вие, приятели, какво очаквате да намерите под дървото? Ютия или престилка? 😂
#pandora #tristezza #pandoraepicfail #epicfail

Веднага след това, в рамките на няколко часа, Facebook страницата на марката бижута беше засипана с негативни коментари от жени и мъже, които мислят, че рекламата е сексистка, обидна и описва “жената в несвойствена роля, дори за 50-те години”. Сред потребителите на социалната мрежа има и такива, които заявяват, че ще пуснат жалба срещу компанията до председателя на Комитета за равни възможности в Милано Диана Де Марси, тъй като рекламните площи в градския транспорт се управляват от Комитета, който е общински.
Наложи се Пандора да отговори на хилядите възмутени италианци в писмено изявление: “Много от вас са видели нашата Коледна кампания и рекламните билбордове. Забелязваме, че посланието ни не е било правилно разбрано от мнозина. Пандора винаги е обичала жените и единственото, което тази година искахме, е да помогнем да намерят идеалния подарък под елхата. Колко от нас на Коледа са получавали нещо неприятно? Тази рекламна кампания е резултат от социологическо проучване, което показва, че повечето жени са неприятно изненадани от коледния си подарък. Следователно, всички заедно трябва да кажем “не” на пижамите, чехлите и смесителите. И “да” на бижутата, които обичаме!” 

Сподели с приятели!Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Pin on Pinterest0

Няма коментари към ““Ютия, пижама, престилка, или гривна?” Какво ще я направи щастлива за Коледа?”

Сподели мнение!

Мейлът няма да бъде публикуван. Задължителните полета са маркирани *


*