Бая вода ще изтече, докато стигнем до реформи

Софийска вода

Чувствам се почти като на сбирка на анонимните алкохолици. Здравейте! Аз живея в София и от 5 октомври не съм си плащала водата. Ето, признавам си публично. При това аз искам да си я платя, но столичното дружество за водоснабдяване и канализация не ми ще парите. Случаят ми накратко:

Преди 2 месеца отидох до “Софийска вода” и подадох заявление за смяна на клиентския ми номер. (Не по собствено желание, просто досега не беше на мое име, но това в случая няма значение, бел.ред.). Платих си таксата за промяна на номера, дадоха ми фактура с прикрепено листче, на което ми написаха стария номер. След това отидох спокойна на работа. С облекчение, че е минало сравнително безболезнено (всеки път, когато ми се налага среща с чиновници и администрация, тръгвам с топка в стомаха и зле прикрит ужас и страх, че пак ще ми се зверят, ще вися на опашки, ще чакам кисела лелка да свърши телефонния си разговор за мусаката, която е сготвила вчера и т.н. и т.н.) И си зачаках новия клиентски номер. Преди 1 месец отидох на каса, за да си платя водата като изряден гражданин и ми съобщиха, че не фигурирам в системата. Ако мога да перифразирам Камен Донев и “Възгледите на един учител за народното творечество”: “Жива съм, значи съществувам. Не присъствам в системата на “Софийска вода”, значи не съществувам”.

Днес реших да им звънна и пак да попитам какво стана с клиентския ми номер. След като доста време “всички оператори бяха заети”, най-после осъществих връзкаТА. Разговорът:

Аз: Добър ден! Преди 2 месеца пуснах заявление във Ваш офис за промяна на клиентския номер. Мога ли да Ви издиктувам стария, а Вие да ми продиктувате новия, ако е готов?

Тя: Да, госпожо, слушам Ви.

Аз започвам да диктувам: БД….

Служителката на Софийска вода ме прекъсва: Нашите номера са само с цифри, госпожо.

Мятам се да диктувам цифрите, без буквите, които незнайно защо фигурират в моя стар клиентски номер.

Тя: Адресът ви този ли е? (Диктува улицата, на която живея).

Аз: Да, това е адресът.

Тя: Хм, много странно Вие сте. Защо колежката Ви е написала и букви в стария клиентски номер. Трябва да са само цифри.

Аз/леко отегчена/: Не знам защо така е написала колежка Ви.

Тя: Ама нищо, де. Този Ви е старият. Новият Ви още не е готов. Много странно, обикновено стават за около месец. Кога сте подали заявлението?

Аз/не много леко отегчена/: Преди 2 месеца! На 5 октмомври тази година. Има ли вариант да си платя сметката за водата без да имам клиентски номер?

Тя: “Не. Ако искате обадете се пак след Нова година да проверите.”

Аз /вече ядосана/: Госпожо, аз трупам задължения не по моя вина, а Вие ми казвате да чакам до края на годината!

Тя: “Ми, госпожо, това не зависи от мен. Добре, айде, обадете се след 15 този месец. Аз ще проверя какво става”.

Затварям. Пия една студена вода. След 15 декември ще проверя пак.  Идвам на работа и разбирам, че актьорът Славчо Пеев е със запорирана сметка в банката, заради задължения към “Топлофикация”. Осъдили го без да знае. Разбрал, след като не могъл да си изтегли пари от картата…. Чудя се: дали да не помоля да ми дават заплатата кеш.

Сподели с приятели!Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Google+
Google+
0Pin on Pinterest
Pinterest
0

Вашият коментар

*

Уеб сайтът използва бисквитки за целите на обработка на анонимни статистически данни. Повече информация ОК / Разбрах!