В помощ на пчелите

Съвременните проблеми изискват съвременни методи за разрешаването си. Един такъв пример наблюдаваме последните месеци, а всъщност до постигането на сигурни резултати ще е нужно доста повече време. И все пак темата е повече от наболяла, важна и нетърпяща отлагане – става въпрос за опазването на пчелите по света.

От 2006 година насам учените се борят с нарастващата тенденция за тяхното измиране. Огромният процент от пчелите, които напускат своите кошери расте заплашително с всяка изминала година. Теориите са различни, включващи вируси, паразити, някои червеи, но най-вече невротоксинът неоникотиноид, използван за унищожаването на вредители. Други научни разкрития, публикувани в списание Functional Ecology показват, че глобалното затопляне стои в основата на масовото измиране на пчелите, защото те достигат своите физиологични предели. През последните години популацията на пчелите е намаляла с около 25-30%, а само в САЩ домашните пчели са намалели наполовина от 2015 година насам.

Каквито и да са причините, скоростта, с която колониите измират е стряскащо голяма, а последиците от изчезването им биха били катастрофални и за нас. Редица научни доклади, безброй материали и кратки филмчета в цял свят се стараят да запознаят хората със заплахата, която стои пред нас, тъй като информиранoстта и предприетите навременни мерки биха допринесли за спасяването им.

Макар темата да не търпи много чувство за хумор, френската организация Fondation de France реши да подходи точно по такъв начин. За да изгради кампания, с която да се доближи най-много до хората и да грабне вниманието им, екипът към организацията реши да действа по модерен и креативен начин. Така от няколко месеца в инстаграм вече съществува и профилът Bee_nfluencer, като в ролята на така модерните напоследък “инфлуенсъри” влиза една пчела.

Разбира се, по стар, изпитан и работещ модел пчелата също приканва към повече последователи, за да успее да привлече и различни брандове, с които да работи. Парите от всички колаборации са предназначени за специален “пчелен” фонд, от който ще бъдат финансирани образователни кампании, инициативи, целящи информираност, преминаването към по-екологични земеделски практики и изобщо всичко необходимо, с което може да се спре измирането на колониите, които само за една година във Франция са намалели с 30%.

Чувството за хумор, с което подхожда френската организация, разбработила кампанията се приема повече от добре, а пчелата-инфлуенсър вече се радва на над 167 хиляди последователи. Разбира се, за да се постигат нужните резултати, с които профилът да печели пари са нужни много повече, така че, ако искаш да допринесеш за идеята, това е един от начините, по които можеш да го направиш. Ние ти показваме малко от “ежедневието” на този измислен герой, чиито снимки всъщност по нищо не отстъпват и на най-големите инфлуенсър икони в социалните мрежи! 😉

Сподели с приятели!Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Google+
Google+
0Pin on Pinterest
Pinterest
0

Вашият коментар

*

Уеб сайтът използва бисквитки за целите на обработка на анонимни статистически данни. Повече информация ОК / Разбрах!