Гледаме новия късометражен филм на Кеворк Асланян, който той подари на жените

Освен талантите си, Кеворк Асланян има и много хубави качества, като едно от тях е, че съвсем несъзнателно, но пък много убедително може да те накара да вярваш. Да вярваш, че и у нас може, всичко може, и хубаво може, и да се се създава качествено кино може, и да му е хубава картината може, и идеята, и сценарият, и режисурата, и играта, и изобщо… можело. Сега го търсим, за да ни разкаже през какво мина късометражният филм “Билетът”, който се реализира успешно, въпреки всичко.

Въпреки какво, защо и как, четем в интервюто.

Какво те вдъхновни, за да се фокусираш върху такъв сюжет?

Това е доста стар сценарий, който се появи благодарение на едни приятел и колега режисьор, Милен Ангелов. Той искаше да направи омнибус подобен на “Paris, je t’aime (2006)”, но с главен герой София. Моята идея беше да създам свят, в който един хлапак да бъде в постоянен стрес и напрежение —  снимаше ми се история със съспенс.
Поради обструкция от страна на общината, “Билетът” беше изваден от финалната селекция и на мен ми се наложи да напиша съвсем друга история… омнибуса така и не се осъществи, а сценарият на “Билетът” си остана, както казваме на кино жаргон – в чекмеджето, да си чака.

Дойде 2020, рязък стоп на нашата работа, тотален хаос и много свободно време… хрумна ми идея, че мога да снимам късометражен филм, сетих се за “Билетът” и реших да го обвържа с Международния ден на жената. От една страна си направих конкретен краен срок, 8-ми Март, а от друга предизвикателство, как се снима късометражен филм по време на пандемия.

Това ли беше твоето спасение по време на локдауна?

Спасение е точната дума и със сигурност ме предизвика да помисля върху това как точно да усвоя “свободното” си времето, в което чакам да започнем работа отново.

Как изобщо успя да организираш екип в толкова турболентно време?

Филмът нямаше как да стане реалност, без продуцента ми от B2Y Productions, Александър Кенанов, който независимо от ситуацията и рестрикциите каза “Давай да го правим, кога тази година искаме да снимаме?“, както и на дясната ми ръка в този проект — Даниел Васев, мениджър продукция. Те двамата бяха основният двигател, за да стартира продукцията.


Дани успя да намери снимачен екип, като поне 5 пъти го събира наново от нулата. В съвсем самото начало не бе никак трудна задача. Хората стояха и чакаха и при възможност да “правят” нещо, а не да си почиват принудително, се съгласяваха с отворени сърца.
Но колкото повече се доближавахме до датите за снимки, толкова зачестиха отказите от екипа, който бяхме събрали, някак в последния момент… чисто и просто, поради финансовия аспект на ситуацията.

Ние предлагахме топла храна и готин проект, а хората имаха нужда от работа за пари, всички плащаме сметките.
Всеки ден с Дани имахме разговор, в който пореден човек от вече заключения ни екип ни е напуснал, като това се случваше буквално до самото начало на снимачните дни. Но за сметка на това, и благодарение на тези проблеми, намерихме нови таланти, такива с които работим за първи път и с които свършихме страхотна работа!


Апартаментът на нашето екранно семейството е къщата, в която Дани е отраснал и дом на неговите родители, брат му ни бе шофьор и организатор, а сестра му-масовка.
Той успя да се справи и с машината на администрацията, за да ни осигури трамвай и автобус, което си беше едно малко приключение, достойно за късометражен филм!

Обструкция, след обструкция, след обструкция… но ние не се отказахме.

Появи се идея да бутнем снимките с няколко седмици, но бързо се отказахме — август е страхотен месец за снимки, градът е почти празен, а светлината и цветовете му са великолепни, само за снимане.
Дани буквално подплати мотото на компанията “make the impossible possible” с делата си.

С какви чувства се връщаш към 2020 и как ти премина през нея?

Предполагам, на този въпрос ще мога да отговоря след няколко години. Като погледна нещата малко по отдалече. Така по трезво и някак от космоса. Сегашните ми чувства към 2020 не са никак добри.

Колко филми изгледа по време на локдауна и какво би препоръчал?

Не съм ги борил наистина, но в последно време не ми се гледат много филми… бих препоръчал тези няколко страхотни заглавия:

On the Rocks (2020)
The Trial of the Chicago 7 (2020)
Isle of Dogs (2018)
The Platform (2019)
Beanpole (2019)
Never Rarely Sometimes Always (2020)
Miss Sloane (2016)
The Dig (2021)
Richard Jewell (2019)
One Night in Miami (2020)
Sorry We Missed You (2019)
Dark (2017–2020)
Normal People (2020)
The Undoing (2020)
A Very English Scandal (2018–2021)
Three Identical Strangers (2018)
Raised by Wolves (2020– )
Stuart: A Life Backwards (2007 TV Movie)
A Beautiful Day in the Neighborhood (2019)
Olive Kitteridge (2014)
Borg McEnroe (2017)
I Am Mother (2019)
Get Shorty (2017–2019)
Easy (2016– )
Patrick Melrose (2018)
I Know This Much Is True (2020)
The Great (2020– )
Ozark (2017– )
The Last Dance (2020)
Beastie Boys Story (2020)
Zona (2019)
Luck (2011–2012)
Mid90s (2018)
The Staircase (2004–2018)

Отворих си IMDB-то, за да проверя какво съм гледал и някак не мога да стигна до онзи първи момент на локдауна… май го докарах до към средата, но и така не е лош списък, една идея повече от това което бях намисли да споделя първоначално

Кои са темите, които никога няма да спрат да те вълнуват?

Всичко което е направено по интересен начин и с нов подход. Темите са си едни и същи откакто свят светува.

В “Билетът” няма диалози, думите отсъстват, но пък като че ли точно това дава един допълнителен заряд на филма, който всъщност казва много. Кога според теб трябва да пестим думите си?

В родното кино, колкото е възможно по-малко диалог, толкова по-добре. В нашия филм, имаше две реплики по сценарий, когато малкият напуска апартамента, извиква “Излизам” и майка му отговаря от кухнята “Чао”. Но така и не намериха място във филма.

Върху какво работиш в момента?

Ако ни затворят отново,със сигурно върху следващ филм.

__________________

Виж още: Димитър Илиев поставя емблематичната пиеса “Shopping and Fucking” на Марк Рейвънхил

Сподели с приятели!Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Google+
Google+
0Pin on Pinterest
Pinterest
0

Вашият коментар

*

Уеб сайтът използва бисквитки за целите на обработка на анонимни статистически данни. Повече информация ОК / Разбрах!