“Комуникацията, глупако!”

В далечната 2001 година се сдобих с първия си мобилен телефон. Заминавах на училищна екскурзия в Европа и родителите ми инвестираха в спокойствието си – знаеха, че ще могат да се свържат с мен по всяко време. Оттогава досега съм сменила десетки апарати и марки – големи, малки, с капаче, без капаче, от няколко години – смартфон. Никога обаче не съм сменяла мобилния оператор. Изпитвам някаква лоялност, моногамност и привързаност към хората и фирмите, на които веднъж съм се доверила. Наречете го лигава наивност и сантименталност, както искате. Преди ден се смяхме вкъщи, че по-дълго време в живота си съм била с въпросния мобилен оператор, отколкото със съпруга ми. Скъсам ли с нещо или някого обаче, обикновено е завинаги. Трудно правя резки движения, но имам червени линии, които никой не бива да прескача. В такива моменти обикновено ми трябват няколко минути, за да приключа отношения завинаги.

Правя това лирическо отклонение, за да припомня на фирмите у нас, че съществуват, заради клиентите си. И когато загубят връзката с тях, счупят комуникацията, отлепят от земята и някъде по пътя забравят да се държат с нас като с хора, които са им важни, просто ни губят. Безвъзвратно. А верни, лоялни клиенти не е добре да се наритват с няколко движения. Щото после пак ще говорим колко е гадна държавата, колко са лоши политиците, какъв кофти пазар е българският, нали. Ама това, което ние е трябвало да направим за клиентите си, удобно го пропускаме. Прецакали сме им доверието. Оставали сме и горчив вкус в устата. Няма да Ви разказвам цялата одисея, заради която ми трябваха точно 10 минути в събота, в един столичен офис на мобилния оператор, за да “се разведа” с него. Комуникация при кризи. Ето тук е заровено кучето. Ама толкова дълбоко са го заровили много големи фирми, че не могат да го намерят. Нагло, арогантно, безпардонно поведение, отегчен до смърт поглед на човека с табелка “консултант”, който ти вменява ужасното чувство за вина, че си отишъл без покана у тях в събота вечер. Не на работното му място, в родната му къща. И не, на него не му е задължение да отговори на въпросите ти, да ти даде разумен аргумент защо за 4 дни, в които не си провеждал телефонни разговори, имаш едни допълнителни 40 лв към сметката си… Пъшкане, охкане, въртене на очи, недомлъвки, откровена наглост. Ей така, за 10 минути с поведението си, успя да прецака доверие, градено в продължение на 15 години. Без да се замисли дори, че ако с тази скорост изритва клиентите си, верно няма да има “навлеци” в офиса му, ама скоро няма да има и кой да му плаща заплата. Ама ние затова никога не се “светваме”, докато не останем на улицата. А после? Хм, да не си помислите, че после ще потърси вината у себе си, моля Ви се, ще ме обидите. После ще плюе по държавата, политиците, народа… Всички други ще са виновни, само не и той. Той си е екстра. И не, изобщо не искам да знам кой е по-виновен – той, че резили компанията си, тя ли, че се резили с такива кадри, а те, за съжаление, са много. Или пак компанията, че не си обучава служителите, работещи “на терен” и обслужващи клиентите й, на елементарни комуникационни умения, още по-малко на комуникация при кризи.

От утре номерът ми ще е прехвърлен към друг оператор, а  “бившият” ми с един клиент по-малко. Слава Богу, и в България има конкуренция, тук-там. Проблемът е, че с този манталитет винаги ще сме прецакани, ще си мрънкаме и дуднем, че сме зле и никога, ама никога няма да ни се получи.

Сподели с приятели!Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Google+
Google+
0Pin on Pinterest
Pinterest
0

2 Коментари

  1. БОБ са с безплатно включен GPRS и като сложиш симката в смартфон започва да ти щрака интернет, макар , че ти си го имаш от WiFi, примерно и не ти трябва техния. А роуминга им не е включен, а за гласовата поща си плащаш за да ти я махнат и пр. и пр. Системата им е кьорав карти не играе!?!

  2. Имала съм взимане-даване и с трите големи мобилни оператори. То си е висш пилотаж да сравняваш оферти и да откриеш подмолните камъни /винаги с дребния шрифт в договора/.

Вашият коментар

*

Уеб сайтът използва бисквитки за целите на обработка на анонимни статистически данни. Повече информация ОК / Разбрах!