Регионалните медии са пас

Един репортаж на журналиста от Нова тв Васил Иванов разбуни духовете у нас. Кметове карат много скъпи служебни автомобили. Един градоначалник обаче е “отличникът” – кметът на Балчик Николай Ангелов. Освен че цената на служебния му автомобил категорично води в класацията, Ангелов обогати градския фолклор в социалните мрежи за години напред. “А защо Обама има самолет?”, попита любителят на високите скорости и заяви, че би си купил и совалка. След гръцката криза, това е втората новина, която вълнува народонаселението. Социалните мрежи разпространяват шегички, медиите напоително преразказват историята на балчишкия Фитипалди.

А какво правят регионалните медии? Новина ли е за тях колата на кмета и поведението му в национален ефир? Кратка разходка из най-популярните местни информационни агенции показва защо сме на завидни места по свобода на словото. Последната новина за кмета на Балчик в местния сайт balchik.info гласи: “Откриха обновената галерия в Балчик”. От материала разбираме, че градоначалникът е присъствал на тържественото откриване, че даже е прерязал лентичката. За служебни автомобили и совалки нито дума. Да се занимават националните медии с щекотливите теми, регионалните са заети с културната програма. Може би пък добричките сайтове (Балчик е в област Добрич) са решили да разкажат на читателите си за мощния автомобил на кмета? Да видим: Сайтът на най-голямото местно радио (“Добруджа”) informirash.me е преценил, че това не е новина, която заслужава публичност. Последната информация за балчишкия кмет е е цитат от среща на градоначалника с журналисти: “Поне 2 години, докато се стигне до ПУП за ново голф игрище в община Балчик” Че кому е нужно?

Сайтът dobrichonline.com също има своя принос за PR на кмета. Последната новина там е много позитивна: “Ръст от 1 млн.лв. отчитат за първото тримесечие в Балчик.” Евала, Ангелов, евала, кмете! При вестниците ситуацията е същата. В сайта на вестник “Нова добруджанска трибуна” Балчик присъства за последно на 5 юни тази година с дописка със заглавие: “ОДК в Балчик отбеляза 60-та си годишнина с празничен концерт.” Естествено, че градоначалникът е присъствал. В страницата на другия местен вестник, “Добруджанска трибуна”, информация за Балчик няма от 2013 година.

Каква е работата на регионалните медии изобщо? Да бъдат пощенски кутии на общинските администрации. Май вече никой не очаква от тях разследвания. Въпреки че те много по-лесно биха могли да стигнат до новини, факти и разкрития за конфликт на интереси, далавери, корупционни схеми и най-малкото до неморално поведение. Защото живеят в града/общината или областта, имат много повече източници, а в по-малките общини, където всички се познават, те всеки ден виждат колата на кмета например. И няма нужда от сериозни проверки, за да разберат цената й.

А работа на всяка една медиа е да бъде коректив на всяка една власт. Поне така пише в дебелите учебници по журналистика…

Снимка: novatv.bg

Сподели с приятели!Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Google+
Google+
0Pin on Pinterest
Pinterest
0

2 Коментари

  1. Регионалните медии с малки изключения винаги са били само пощенски кутии и трибуна на местната власт. И макар да е по-лесно за тях да стигнат до информация и разкрития за каквото и да било, няма начин да го направят – точно защото всички се познават. Нали не си представяте, че репортерка ще рови в общината, когато съпругът й работи в същата тази община. И дори да знае за какво става дума – как така ще реже ръката, която ги храни. А и заплатите в регионалните медии са достатъчно ниски, за да могат работещите в тях лесно да “изберат” каква или коя позиция да заемат в публикациите си.

  2. Днес Novatv.bg критикува регионалните медии.
    Няколко години работих за BriagNews и всеки път се учудвах на репортажи на Novatv от Русе. Операторите на телевизии и фотографите на вестници и новинарски сайтове снимаха центъра на Русе от покрива или прозорците на Общината.
    НИТО ВЕДНЪЖ не показаха редакцията на вестник Бряг.
    Когато камерата им стигаше близо до къщата на ул. Борисова операторите и фотографите на Нова ТВ, и на всяка друга “НАЦИОНАЛНА” медия, преместваше камерата за да не се види надписа “БРЯГ” върху покрива на редакцията на BriagNews.
    Националните медии знаят, че когато не показват Къщата на БРЯГ зрителите от Русе се объркват и се чудят защо не виждат Редакцията на BriagNews.
    Защо всеки оператор на Национална медия показва магазина на BILLA, но не показва Къщата на местния вестник ???
    САМО ДАРИК има силата да покаже редакцията на регионалният вестник БРЯГ – Русе !

    f/Novatv.bg няма право да критикува смелостта на регионалните медии, защото всеки ден показва дядо, който на 132 години има още три зъба, а баба на 147 години още разказва как като мома изпекла кокошка на Пейчо хадутин.
    Колко пъти f/Novatv.bg цитира репортаж на вестник Бряг ?

    Лично чух как селяни, не, не престъпници, а съселяни на кмет го предупредиха, че ако още веднъж попречи на кражба ще му запалят къщата.
    Пожелах здраве и щастие на кмета, децата му да заминат в чужбина,
    и никога повече не отидох там.
    Медиите в провинцията не може да са смели, ако ГОЛЕМИТЕ медии не ги подкрепят. Те не са конкуренти. Малките медии всеки ден рекламират ГОЛЕМИТЕ медии като ги цитират.
    Но ГОЛЕМИТЕ се правеха, че ги няма, а сега ги критикуват .
    Не е коректно .
    Дано този случай бъде използван като база за нов тип партньорство между регионални и НАЦИОНАЛНИ медии …
    Поздрави,
    Владимир Йосифов,
    Вижте :
    https://vladimiryosifov.blogspot.com/2011/08/pantin.html

Вашият коментар

*

Уеб сайтът използва бисквитки за целите на обработка на анонимни статистически данни. Повече информация ОК / Разбрах!