Игра за оцеляване: борба с вируса, но и битка с фалита и глада

COVID-19, здравна криза и ограничителните мерки за борба с вируса по целия свят влекат след себе си редица други проблеми, иконимическа и финансова криза. И тежък личен избор и невъзможни понякога маневри за собствениците на бизнеси: да ходиш по тънкото въже в опит да се бориш за живота и здравето на себе си и останалите, но и да спасиш прехраната си и всичко, което си изграждал с години.

“Преобразувах ресторанта си и по време на първия lockdown, заради COVID-19, спечелих между 40 и 50 процента повече. Имам три ресторанта, два са затворени и по този начин се опитвам да не се проваля”. В тежката атмосфера, породена от ужасните икономически ефекти на Covid върху сектора на обществено хранене, някои смели хора успяват да се справят с кризата, превръщайки я във възможност. Един от тях е главният готвач и предприемач Джани Катани. Той е мажоритарен акционер в ресторант Dumpling bar в Рим, специализиран в китайската кухня с фокус върху кнедлите. Изправен пред тоталната блокада през март, той не пада духом, а дори е измисля нов начин да предлага деликатесите си на жителите на Рим. “По време на затварянето реших да приложа стратегия, по която работех от известно време: доставка на храни, които са почти сготвени от нашите готвачи, а след това даваме на нашите клиенти възможност да довършат готвенето в техните кухни с няколко прости стъпки” , обяснява Катани пред HuffPost. “След като доставката пристигне във вашия дом, 30 секунди във вряща вода или на пара са достатъчни, за да са напълно готови кнедлите. Ястията се доставят с три различни соса, предоставени безплатно при всяка поръчка. “А чрез QR код можете да получите инструкциите за подготовката”.

Изборът му е печеливш за ресторанта му: днес бар Dumpling доставя 3000 кнедли на ден в цял Рим, и то чрез вътрешен екип от куриери, без да разчита на външен доставчик. Бизнесът на Катани, създаден в Рим преди четири години, вече може да преподава и вдъхновява други места, отслабени от ограничителните мерки, които нанесоха много щети на ресторантьорите. “Вярвам, че това е бъдещето, дори и защото позволява значително намаляване на традиционните разходи за ресторант”, добавя той, като признава обаче, че неговата нова стратегия не е подходяща за всеки тип ресторант: “Не е приложима за римските тратории, например. Съмнявам се, че подобен вариант за доставка е подходящ за спагети карбонара, да речем”. Готвачът предприемач ясно осъзнава, че в Италия секторът му е в много тежък колапс и се опитва да поддържа настроението високо, за да даде на всички свои колеги инжекция оптимизъм и желание да преосмислят кризата: “Хората се наслаждават на ястията вкъщи много, защото имат нужда храната им да прилича по някакъв начин на тази в ресторантите, да си подарят подобно преживяване”.

Също в Рим, друг ресторантьор се опитва да спаси бизнеса си с много труд и креативност. Той е Брандо Сера и е собственик на “Da Brando” – един от символите на италианската столица и на нощния живот на Понте Милвио. След последния lockdown той прави пълна реорганизация на заведението – дори започва да поставя на столовете огромни плюшени мечки, които да гарантират необходимата дистанция между клиентите и масите. Той заимства идеята за плюшените мечки от някои клубове в Париж по време на първата фаза, които използват тази закачка за налагане и спазване на така неприятните, но необходими правила в борбата срещу заразяването.

Кафене в Париж през лятото

Но това не е единственият опит за креативност и борба с кризата на Брандо Сера – той решава да доставя лично храна по домовете на редовните си клиенти. “Нося лично вечерята на клиентите си, защото те вече не могат да идват при мен вечерта”, казва той за HuffPost. “Никога не се отказвам” е неговата мантра и изглежда клиентите му оценяват усилията му.

“Сметките ми далеч не излизат, но сърцето ми нашепва да продължа, признава Северин Исабей, която, заедно с брат си, е собственик на исторически ресторант в Римини. Тя е предприемач от френски произход. “Covid няма да угаси мечтите ни”, заявява тя твърдо и, въпреки новите ограничителни мерки в Италия, тя е убедена, че да “затворим врати завинаги” означава и “да накараме парче от града да умре”. Поради тази причина “решихме да гледаме с оптимизъм на кризата и да продължим напред”. “Ако се водим от бизнес логиката, би било най-адекватно да сме предпазливи. И вместо всеки ден да реорганизираме дейността си и да се опитваме да се нагодим към “новото нормално, би било по-рационално да си вземем почивка и да си дадем среща отново чак  през 2021 г. Но изборът ни е да се хвърлим в дълбокото с главата надолу, пък… ще видим какво ще стане. Ранното затваряне в 18:00 ще ни принуди да направим съществени промени в логистиката и посрещането на гости в ресторанта. Социалната дистанция на практика намали наполовина клиентите ни и следователно доходите ни”. Решихме обаче да се борим.  Гарантираме на клиентите си най-високите стандарти за безопасност и ще продължим да работим с енергия и страст. които винаги са ни отличавали. Дано ни се доверят и този път”.

*Източник: www.huffingtonpost.it

Сподели с приятели!Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Google+
Google+
0Pin on Pinterest
Pinterest
0

Вашият коментар

*

Уеб сайтът използва бисквитки за целите на обработка на анонимни статистически данни. Повече информация ОК / Разбрах!