Повече телевизия, по-ниски оценки

Съвременните 5-годишни деца не могат да четат и да пишат, но могат да инсталират игри на смартфон и да използват интернет търсачка. Преди да познаят телевизора някои от тях са срещнали таблета и лаптопа. Анимационните филмчета вече не са достатъчно забавление, те искат да играят на онлайн игри и то без да разбират езика (често английски), без да знаят изобщо някакви други правила, освен дигиталните. И тук се появяват проблемите – един от най-притеснителните е липсата на физическа активност сред тийнейджърите и многото часове пред телевизора, компютъра, таблета. Освен че това им вреди на тялото, според ново изследване, то влияе и на оценките в училище.

Кристен Кордер, старши изследовател от университета в Кеймбридж, изнася данните от проучването. Сравнени са физическата активност и времето, прекарано в седене на 845 тийнейджъри на 14 години. Използван е сензор за измерване на сърдечния ритъм. Децата са попитани колко време прекарват в гледане на телевизия, играене на онлайн игри, сърфиране в мрежата, писане на домашни и четене. Накрая на 11-тата им година в училище, когато те са на 16 години, се събират резултатите им от държавните зрелостни изпити.

Резултатите показват, че тези, прекарали повече време пред телевизора, имат по-ниски оценки. Интересното е, че и телевизията, и компютърните игри, и интернет често са свързвани с по-ниски академични успехи, но от това изследване излиза, че телевизията е “най-вредна” в това отношение. Всеки час, прекаран в гледане, води до спад на резултати с 2 единици!

Как  тълкуваме ние тези резултати, пречупени през нашето “море от интересни телевизионни програми за тийнейджъри”? Далеч сме от мисълта, че електронните медии имат функцията да образоват, още по-малко частните такива, обаче ако си представим, че изобщо някое 14-годишно дете у нас гледа телевизия, то много е вероятно това да са риалити форматите (те и без това са в изобилие). Откровено да си го кажем, от тях едва ли се научава нещо ново. Не е ли по-тази логика обаче интернет още по-голям враг на високите оценки? Като имам предвид, че там има много повече заблуждаваща и непроверена информация.

Изследването е на обратно мнение. Отдаваме го на многото възможности за достъп до различна информация, за усвояване на нови знания и факта, че събужда интерес за търсене и проучване на различни теми. Не можем да изолираме екраните от живота на тийнейджърите и не трябва, защото имат и положителни страни и то много. Но трябва да открием подход, чрез който да адаптираме бъдещите поколения по-добре. Да ги научим на усещане за мярка, да не водят заседнал начин на живот, да имат критично мислене и да им създадем подходяща образователна система.

Сподели с приятели!Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Google+
Google+
0Pin on Pinterest
Pinterest
0

Вашият коментар

*

Уеб сайтът използва бисквитки за целите на обработка на анонимни статистически данни. Повече информация ОК / Разбрах!